Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Figurální malba v závěsném obraze
Kroutil, Jan ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Obsahem bakalářské práci je teoretická úvaha nad možnostmi malířského zobrazení lidské figury a fenoménem závěsného obrazu. Téma je dále aplikováno do edukačně-terapeutické praxe jako námět výtvarné činnosti lidí s mentální retardací. Práce rovněž obsahuje doku-mentaci vlastního malířského díla a jeho reflexi. Klíčová slova: malba, lidská figura, stylizace, výraz, závěsný obraz, edukace, mentální retardace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově
Pikorová, Karolína ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Téma diplomové práce je Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově. Tato práce je teoretickou i praktickou studií tématu. Teoretická část se zabývá uchopením klíčových slov, jejich významy, kočkou jako takovou, její symbolikou, historií, jejími vlastnostmi, konotacemi, které se k ní vážou. Diplomantka mapuje výskyt a význam kočky ve výtvarném umění a v literatuře, který dokládá konkrétními příklady. Dále nabízí možnosti využití tématu ve výtvarné výchově a představuje již zpracovanou výtvarnou řadu Zvíře v nás. Diplomantka navrhuje další možnosti využití tématu v pedagogické praxi. Praktická část práce vychází z výsledků heuristické přípravy. Obsahuje dva cykly výtvarných prací různého charakteru, které spolu však souvisí.
Co je kritika, co není a k čemu je na světě. Typologie české literární kritiky v letech 1995-2008
Proroková, Marie ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
RESUMÉ V této bakalářské práci je popsán vývoj pojmu literární kritika a dřívější typologie literární kritiky. Práce se zabývá rozdílem mezi literární kritikou a recenzí - jak tento rozdíl vypadá v teorii a jak v praxi. Je zde navrhnuta typologie, která je aplikovatelná pro dnešní českou literární kritiku. Rozděluje ji na dva základní typy: kritiku orientovanou na text a kritiku orientovanou na kontext. Pojednává o tom, jak se vyvíjel pojem hodnoty a co je hodnotou ještě dnes - pro dnešní kritiky je hodnotou originalita, důvěryhodnost díla a kompozice. Přináší informace o tom, jak kritiku prezentují jednotlivá periodika Host, A2, Revolver Revue, Tvar, Souvislosti a Literární noviny.
Tanec obrazem. (Taneční pohyb jako téma v umění a ve výtvarné výchově)
Ehlenová, Veronika ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na propojení teoretických znalostí výtvarného a tanečního umění. Praktickým využitím těchto poznatků vznikla realizace tanečních choreografií s využitím a inspirací v netradičních uměleckých formách, jako je například performance nebo happening. Klíčovým bodem celé práce je pohyb, na který je nahlíženo jak z hlediska tance, výtvarného uměni, ale i samotného lidského bytí. Dále ukazuje, jak lze téma pohybu využít při práci s dětmi. V jednotlivých etudách s dětmi zařazuje různorodé výtvarné techniky (kresba, malba, prostorová tvorba). V rámci praktické části se zaměřuje na vyjádření lidských emocí skrz specifický pohyb těla, a to formou tanečních choreografií. Také využívá i nové technologie, kde jsou výstupem fotografie a video záběry. Zároveň s tím je zde spolupráce s dalšími umělci, při které je nutné uplatnit komunikaci, o níž je také jedna z důležitých kapitol této práce. Cílem bylo zohlednit, ale především propojit neopomenutelné složky výtvarného umění a tance, které utvořily nový pohled a myšlenky na vazby mezi těmito dvěma uměleckými oblastmi.
Postoje k marihuaně u středoškolských studentů v Praze
Tvrdík, Kryštof ; Rössler, Jan (vedoucí práce) ; Teichmanová, Klaudia (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá postoje středoškolských studentů v Praze k užívání marihuany a dále i samotnou prevalenci užívání. Přestože je na českých středních školách nejvyšší prevalence užívání marihuany v porovnání s jinými adolescenty v Evropě, není vyzkoumáno, jaké rozdíly uvnitř skupiny uživatelů jsou a jaké jsou faktory, které postoje k užívání v Praze ovlivňují. Na problematiku je nahlíženo optikou teorie sociální kontroly. Je také využit koncept rizikového chování. Empirická část je sekundární analýzou dat ESPAD a je tvořena statistickými testy kvantitativních dat.
Postoje k marihuaně u středoškolských studentů v Praze
Tvrdík, Kryštof ; Rössler, Jan (vedoucí práce) ; Petrúšek, Ivan (oponent)
1 Abstrakt Ve své práci se autor zabývá středoškolskou mládeží v Praze a jejím užíváním marihuany. Konkrétně ho zajímají rozdíly mezi chlapci a děvčaty a typy jednotlivých škol, přičemž uvádí důvody tohoto zájmu. Autor ovšem nejprve poměrně obšírně uvádí čtenáře do problematiky marihuany, a to nejen definicí marihuany, hašiše a způsobů užívání, ale také vhledem do teorie týkající se této problematiky. Dále v krátkosti představí původ marihuany jako drogy a rizika spojená s užíváním této látky. Na konec teoretické části ještě doplňuje zákonné úpravy týkající se konopí a výběr největších výzkumů v této oblasti. V praktické části představí krátce metodologii, vzorek a využité analytické postupy, které používá. V závěru práci shrnuje a navrhuje její využití.
Postoje k marihuaně u středoškolských studentů v Praze
Tvrdík, Kryštof ; Rössler, Jan (vedoucí práce) ; Petrúšek, Ivan (oponent)
Ve své práci se autor zabývá středoškolskou mládeží v Praze a jejím užíváním marihuany. Konkrétně ho zajímají rozdíly mezi chlapci a děvčaty a typy jednotlivých škol. Autor ovšem nejprve poměrně obšírně uvádí čtenáře do problematiky marihuany, a to nejen definicí marihuany, hašiše a způsobů užívání, ale také vhledem do teorie týkající se této problematiky. Dále v krátkosti představí původ marihuany jako drogy a rizika spojená s užíváním této látky. Na konec teoretické části ještě doplňuje zákonné úpravy týkající se konopí a výběr největších výzkumů v této oblasti. V praktické části představí krátce metodologii, vzorek a využité analytické postupy, které používá. V závěru práci shrnuje a navrhuje její využití.
Technické památky na Třeboňsku a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
ŠIMÁČKOVÁ, Jindřiška
Tématem diplomové práce jsou "Technické památky na Třeboňsku a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ". Teoretická část je věnována projektové výuce a výstupním kompetencím žáka 1. stupně základní školy v oblasti technické výchovy podle RVP pro základní vzdělávání v kapitole "Člověk a jeho svět". Dále se diplomová práce zabývá technickými památkami na Třeboňsku a v praktické části jsou některé technické památky inspirací ke zpracování výukových projektů se zaměřením na konstrukční a technickou výchovu. Zároveň byly některé tyto projekty použity ve výuce na malotřídní základní škole. Závěrečná část je formou dotazníků věnována orientačnímu ověřování funkčnosti těchto projektů podle názorů učitelů 1. stupně ZŠ.
Příroda versus město. (Napětí mezi oběma fenomény jako téma v umění a ve výtvarné výchově)
Mužíková, Emmy ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu Příroda versus město. Pojmy příroda a město jsou v teoretické části, která je těžištěm diplomové práce, pojímány odděleně i ve vzájemném propojení. Společný vztah přírody a města představuji v jejich souladu i nesouladu. Cílem teoretické části je odpovědět na otázku, zda je příroda ve městech pro jejich obyvatele důležitá a proč. Téma Příroda versus město propojuji s výtvarným uměním prostřednictvím uvedení příkladů konkrétních umělců a jejich děl. Mimo jiné se napříč prací zabývám pojmy ekologie a environment. Z textu zároveň vyplývají otázky ohledně současné společenské a environmentální situace planety, které doplňuji příklady umělců, kteří tuto tematiku zapracovávají do svých děl. Na teoretická východiska navazuje vlastní výtvarná tvorba, jejíž těžištěm je performance ve veřejném prostoru. K finální performance, která souběžně nesla rysy site-specifik, jsem došla postupným vývojem. Od samého počátku jsem se zaměřovala na znázornění vztahu přírody a města, při čemž stěžejním pro mne bylo zaměřit se na přírodu uvnitř Prahy. Na teoretickou část dále navazují výtvarně edukační etudy, do kterých je transformován vztah přírody a města, souběžně se zapojením evironmentální výchovy. Při realizaci výtvarných úkolů bylo cílem přimět žáky propojit ve svých pracích...
Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově
Pikorová, Karolína ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Téma diplomové práce je Felis versus Felix - symbolický i narativní obsah v umění a ve výtvarné výchově. Tato práce je teoretickou i praktickou studií tématu. Teoretická část se zabývá uchopením klíčových slov, jejich významy, kočkou jako takovou, její symbolikou, historií, jejími vlastnostmi, konotacemi, které se k ní vážou. Diplomantka mapuje výskyt a význam kočky ve výtvarném umění a v literatuře, který dokládá konkrétními příklady. Dále nabízí možnosti využití tématu ve výtvarné výchově a představuje již zpracovanou výtvarnou řadu Zvíře v nás. Diplomantka navrhuje další možnosti využití tématu v pedagogické praxi. Praktická část práce vychází z výsledků heuristické přípravy. Obsahuje dva cykly výtvarných prací různého charakteru, které spolu však souvisí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.